Aussi day 1

Väsyttää, väsyttää...

Moi mä oon Selma ja mä meen tänään Austraaliaan. Just kun oon laittanu koneesta saamani peiton päälleni niin otan puhelimeni ja alan kirjottaa. M Kooun edessä on pieni tietokone josta näkyy jopa kamera kun me noustaan. Ekalla lennolla me lennetään Singaporeen ja sitten on tauko ja vaihdetaan konetta, joka menee Brisbaneen.
Katkottaisen nukkumisen jälkeen mä herään turbulenssiin. Ootan hetken, enkä saa nukuttua... Me mennään mun äidin kaa jalottelemaan ja vessaan. Sen jälkeen joku "lentoisäntä" kysy, että halutaanko me takahuoneesta snacksejä. Ja tottakai! Siellä oli mehuja, sipsiä ja jotain miniprezteleitä. No mä otin niitä pretzeleitä ja appellssiinimehua. Mun äiti otti tomaattimehua ja sit kun se alko kaataa sitä mukiin niin tuli turbulenssi! Sitä tomaattii oli mun kädessä ja sitä sitten valu mun paidan sisälle. Mun käsi edelleenki haisee tomaatilta. Alan kohta katsoa jotain leffaa ennen aamiaista joka tarjotaan 9-10. Enää tunti!
Ok, katoin Mr.Beabody and Shermanin. Se oli ihan hyvä. Mä järkytyin, kun katoin joskus kuudelta ulos ikkunasta, (raotin vähän sitä läppää ikkunan edessä ) niin siellä oli ihan sika valosaa! Mut ihan sama... Me ollaan nytten meren päällä! Tarkemmin sanottuna Intian valtameren päällä.

Kohta laskeudutaan! Me liidellään kai Malesian päällä ja ootetaan laskeutumislupaa. Oon kuunnellu jotain musiikkia ja piireelly. Me katotaan taas siitä kamerasta mistä puhuin aluks, jossa näkyy kun laskeudutaan. Tästä postauksest tulee aika pitkä, koska edessä olis vielä toinen lento, joka kestää noin 7h, eli 25% vähemmän tästä lennosta.
Nytten odotetaan täällä Singaporessa seuraavaa lentoa. Se lähtee klo 20.05 eli viel 45 min... :(   Mä otin caremel kaakaon kahvilasta ja me lähdettiin sellaiseen tropiikkialueeseen, jossa ei ollut kattoa, mutta oli kuitenkin tuulettimet. Se oli ihan sika hieno! Suomessa klo on jotain 13 ja täällä Aasiassa on jotain 19. Aika paljon! Täällä lentokentällä on kokolattiamatot, niin tein pari kässärii ja kärrärii.
Oikeesti SOS meidän nimet kuulutettiin. Mä en ymmärtäny mitä se sano, mutta nyt äiti meni kuuluttajan luokse. Se ootta. Salee ne on löytänyt meistä jotain epäilyttävää tai jotain. Toivottavasti ei... 😬
Ok, meidän joku systeemi oli blokattu jonkun takia kun kait tehtiin se Helsingissä. Onneks ei mitään pahempaa. Huh.
Koneesta valot on jo sammutettu muttei väsytä. Katsoin äsken Emoji Movien. Joo, se oli aika huono, mutta kyllä sen nyt kelpas. Mulla on sellainen paikka, missä lentoemännät -  ja isännät nukkuu. Nillä on sellainen verho. Harmi, koska ois ollut kiva nähdä ne kun ne nukkuu. 4 tunnin päästä laskeudutaan. Ja ainiin! Ruoka oli hyvää. Kasvis vaihtoehtona oli jotan ratatouilliea, polentaa ja pinaattia. Jälkkäriks oli suklaamuffini ja  .. leipä. (Ei se oikeestaan ollut jälkkäri mutta ihan sama.) Yritän ehkä nyt nukkua. Hyvää yötä.
Ok, joo ensaa unta. :( Mutta enää 2 tuntii nii laskeudutaan, eli tasan tarkkaan klo 3.10 . Kuuntelen samalla mun omaa tekemää soittolistaa. Tää valikoima ei ole kovin hyvä, mutta ainakin oli Katy Perrya! Mun Wi-Fi ei toimi, joten mun streakit salee katkeaa. Se on surullista. Hyvin. Samalla kun kattelen tätä, niin mä voisin katsoa It:in samalla kuin äiti nukkuu. Se olis hyvä! Mutta mä on sen verran jänishousu, että en mä haluu.
Tän jälkeen mä nukahdin ja sittten alettiin laskeutua. Nytten mä olen täällä Birisbanessa. Nähään!

Selma

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi legendaarinen kouluruoka-arvostelu!

Loviisan kesäloma!

Annantalo päivä!